Többszintű odafigyelés, összehangolt fejlesztés

Az óvodai évek a gyermek életének meghatározó szakaszai, amikor személyisége, szociális készségei, érzelmi világa és tudása intenzíven fejlődik. A pedagógusok nap mint nap figyelik a gyermekek fejlődését, viselkedését és reakcióit, és a készségfejlesztés mellett támogatják a csoportbeli szocializációs helyzeteket is. Ezekben szerzett észrevételeiket igyekszenek szeretetteljesen és építő módon megosztani a szülőkkel. Az őszinte, nyitott kommunikáció biztosítja, hogy közösen tudjuk támogatni a gyermeket, mindig az ő érdekeit szem előtt tartva individumként, és a csoport fontos tagjaként is.

A pedagógusok mellett fontos szerepet kapnak ebben a folyamatban a fejlesztő szakemberek is (logopédus, gyógypedagógus, pszichológus, gyógytornász stb.).

A gyermek fejlődése az első években a legintenzívebb, hiszen az idegrendszer rendkívüli plaszticitással rendelkezik ebben az időszakban. A kutatások egyértelműen igazolják, hogy az 0–6 éves kor közötti intervenció különösen hatékony, mivel az agy ekkor még rugalmasan képes alkalmazkodni, új idegi kapcsolatok kialakítására és a hiányosságok kompenzálására.

A korai felismerés kulcsfontosságú: minél hamarabb derül fény egy esetleges eltérő fejlődési ütemre vagy sajátos igényre, annál gyorsabban indítható el a célzott fejlesztés. Ez nagymértékben növeli annak esélyét, hogy a gyermek későbbi beilleszkedése – akár az iskolai, akár a társas környezetben – zökkenőmentesebb legyen.

A komplex, életkorhoz és egyéni szükségletekhez igazodó fejlesztő beavatkozások elősegítik a kognitív, nyelvi, mozgásos és szociális készségek megerősödését, ezáltal támogatják a gyermek harmonikus személyiségfejlődését. A korai fejlesztés hatása messze túlmutat az óvodáskoron: hosszú távon kedvezően befolyásolja a tanulási eredményeket, az önbizalom alakulását és a társas kapcsolatok minőségét is.

A tudományos tapasztalat tehát világosan mutatja, hogy a korai években kapott támogatás és fejlesztés nemcsak egy lehetőség, hanem a gyermek jövőjébe való befektetés. Az időben nyújtott támogatás olyan alapokat teremt, amelyekre a gyermek egész élete során építeni tud.

Mindez akkor működik igazán, ha a szülők bizalommal fordulnak a pedagógusokhoz és a szakemberekhez, mi pedig nyitottsággal és szeretettel kísérjük a gyermeket. Így válhat az óvoda valódi támogató közeggé, ahol minden gyermek harmonikusan, saját tempójában fejlődhet.

Fejlesztőház

A HABAKUKK Fejlesztőházban  három éves kortól iskolába lépésig fogadjuk az óvodánkba járó gyermekeket. A foglalkozásokat nagy tapasztalattal rendelkező gyógypedagógusok vezetik, és az egyedi probléma jellegének megfelelően egyéni vagy kiscsoportos terápia keretében fejlesztik a gyerekeket.

Foglalkozások, terápiák

Gyógypedagógusaink

  • Somló Zita
  • Czakó Judit

Helyszín

A fejlesztő terápiák Felvinci úti óvodaépületünkben folynak, melynek tornatermében a mozgásos foglalkozásokhoz speciális fejlesztőeszközöket szereltünk fel. Gyógypedagógusaink az “okosító tornát”, azaz az Ayres terápiát, valamint a TSMT , azaz a tervezett szenzomotoros tréninget alkalmazzák munkájuk során.

Felmérés

Az egyéni vagy csoportos foglalkozások alapja az előzetes, részletes felmérés, amely a szükséges fejlesztés irányát meghatározza. Fontosnak tartjuk a korai szintfelmérést, különösen akkor, ha a környezet jelzi, vagy a szülőben kétely merül fel, hogy a gyerek valamilyen területen elmarad, eltér társaitól. Minél hamarabb kérik a szülők szakember segítségét, azzal nagyon sokat tesznek a gyerek kiegyensúlyozott testi, lelki, szellemi fejlődésének érdekében.

Amennyiben apró jelek nyugtalanítják Önöket, vagy bizonytalanok gyermekük harmónikus fejlődésében kérhetik az alaposabb vizsgálatot akkor is, ha az egyénre szabott fejlesztést majd máshol folytatják. A felmérés kideríti a gyermek viselkedése tüneteinek okát, Önök szakszerű tanácsot kapnak, és megbeszélik a legjobb megoldást. Forduljanak hozzánk bizalommal!